Latest Blogs

Be the first person to recommend this.
Elke groothandel, spare-parts center, of voorraadhoudend bedrijf zal vroeg of laat te maken krijgen met druk op de marges door incourante voorraad of een assortiment dat zijn eigen marge kapot maakt ten gevolge van slecht voorraadbeheer. Zonde, vaak is hier wel wat aan te doen. De meeste mensen zijn bekend met het begrip incourante voorraad. Een product dat simpelweg niet of nauwelijks meer verkoopt maar waar u wel voorraad van heeft. Dit soort goederen liggen slechts in de weg en verzamelen stof. Magazijnruimte is duur, incourante goederen dus ook. Voor deze goederen worden wel rente-/ruimte-/risico kosten gemaakt. Bedrijven moeten extra verkoopacties op ...
1 comment
Be the first person to recommend this.
Veel bedrijven halen lang niet het maximale uit hun Dynamics NAV‑omgeving. Zonde toch? U heeft fors geïnvesteerd, medewerkers hebben veel energie gestoken in de implementatie en de verwachtingen waren hooggespannen. Heeft u na afloop van de implementatie nog eens teruggekeken naar de oorspronkelijke scope en doelstellingen? Evalueert u jaarlijks welke verbeteringen nog doorgevoerd moeten worden? Hoe kunt u zien of uw organisatie het maximale uit Dynamics NAV haalt en hoe stelt u snel vast of er nog verbeteringen zijn te bereiken? De komende weken publiceren wij 15 tips om verbeteringen rond uw Dynamics NAV‑omgeving te realiseren. Veel verbeteringen hebben niets ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
Veel bedrijven halen lang niet het maximale uit hun Dynamics NAV‑omgeving. Zonde toch? U heeft fors geïnvesteerd, medewerkers hebben veel energie gestoken in de implementatie en de verwachtingen waren hooggespannen. Heeft u na afloop van de implementatie nog eens teruggekeken naar de oorspronkelijke scope en doelstellingen? Evalueert u jaarlijks welke verbeteringen nog doorgevoerd moeten worden? Hoe kunt u zien of uw organisatie het maximale uit Dynamics NAV haalt en hoe stelt u snel vast of er nog verbeteringen zijn te bereiken? De komende weken publiceren wij 15 tips om verbeteringen rond uw Dynamics NAV‑omgeving te realiseren. Veel verbeteringen hebben niets ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
CRM verandert je organisatie. Dat is natuurlijk positief, maar die verandering brengt ook uitdagingen met zich mee. Bij de implementatie van een CRM systeem zal daarom goed moeten worden nagedacht over bepaalde obstakels. We hebben de top-5 voor je op een rijtje gezet zodat jij deze fouten kunt voorkomen. De erfenis De huidige IT structuur heeft waarschijnlijk een lange historie. Dat betekent ook dat het implementeren van nieuwe technologie, zoals bijvoorbeeld CRM kan zorgen voor problemen. De structuur die er was laat een erfenis na. Er moet vóór de implementatie goed worden gekeken naar de huidige IT inrichting zodat nieuwe software hieraan gekoppeld kan ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
Tijdens eXtremeCRM 2015 in Madrid, hét Microsoft Dynamics CRM evenement van Europe, heeft Microsoft ‘even’ laten zien welke ontwikkelingen er zijn doorgemaakt in Dynamics CRM 2015 en belangrijker nog, welke ontwikkelingen er in de komende releases verwerkt worden. Persoonlijk was ik vroeger echt een groot voorstander van on-premise, met ‘in control zijn’ misschien wel als voornaamste argument. De afgelopen jaren was ik al fan geworden van Dynamics CRM Online, maar na deze editie van eXtremeCRM is mijn visie op on-premise zelfs gewijzigd in dat het eigenlijk geen optie meer is. Altijd up-to-date zijn en blijven De functionele verbeteringen zijn bijna niet ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
Herkent u dat? Verkopers die nieuwe prijsstructuren verzinnen die u niet in uw ERP systeem kunt vastleggen, en een binnendienst die niet door uw systeem wordt ondersteund in het opvolgen van al deze afspraken. Ze grijpen dan naar MS Excel, niet om geëxtraheerde gegevens te bekijken maar om nieuwe gegevens bij te houden. Hoe fijn is het dan, dat er signalering is op verkoopovereenkomsten en dat er een standaard rapportage mogelijkheid is die de voortgang van deze afspraken in een overzicht laat zien. Naast de traditionele prijsstructuren als prijzen per klant/klantgroep en kortingen per klant/klantgroep is Microsoft Dynamics AX2012 aangevuld met een schat aan ...
0 comments

Client Performance AX 2012

Be the first person to recommend this.
Is de snelheid van een applicatie objectief of subjectief? Het is weliswaar meetbaar. Objectief kunnen we bepalen hoe snel iets opstart. Na het openen van een salesorder kunnen we meten hoe lang het duurt wanneer het complete form geladen is. Toch vindt gebruiker A het langzaam en gebruiker B het snel. Daarom wordt performance ook subjectief bepaald. De achtergrond van de gebruiker, wordt sterk beïnvloed door het referentiekader van wat men voor Dynamics AX 2012 gebruikte als ERP pakket. Was men al gewend aan een grafische client dan is de overgang van bijvoorbeeld AX 2009 naar AX 2012 niet heel erg groot. Gebruikte men eerst een ASCII interface, dan hoef ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
Afgelopen week mocht ik een Sales Productivity sessie begeleiden. Sales Productivity is een combinatie van Microsoft Dynamics CRM Online, Office 365 en Power BI om de productiviteit van een verkoopteam te verhogen. Verkopers zijn hiermee in staat om beter samen te werken en ze hebben alle belangrijke klantdata tot hun beschikking, zodat er sneller meer deals kunnen worden gesloten. Klinkt als een wondermiddel dat iedereen zou moeten hebben, toch? Het blijft echter nog steeds slechts een middel. De fase vóór het gebruik van dergelijke CRM- en rapportage-software is veel belangrijker. Productiviteit van je verkoopteam begint pas wanneer een aantal basiselementen ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
Can the Microsoft Dynamics CRM journey get any more exciting? Yes, it can! Our recent Convergence conference gave me the opportunity to do what I like most -- talk with customers about how they are using our solutions and to find out first-hand the exciting results they are achieving. The most important take-away for me from these inspiring conversations is the level to which companies are now embracing customer engagement solutions to accelerate collaboration across sales, service, and marketing that will help them better engage with their customers. That’s why I am thrilled to announce the general availability of the Spring 2015 release of Microsoft Dynamics ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
Zo moeilijk is het eigenlijk niet. Voor de uitdagingen in de zorg heeft de overheid een messcherpe oplossing: ‘Langs de weg van kwaliteitsverbetering een aanzienlijke besparing op de zorgkosten realiseren’. In de Kamerbrief van vorige maand schetst minister Edith Schippers waar de winst te behalen valt. Een knieoperatie die in één keer slaagt, zodat geen hersteloperatie nodig is; zorg die op elkaar aansluit en minder medische fouten door betere informatieoverdracht. Je kunt die Kamerbrief afdoen als een opsomming open deuren. Maar het feit ligt er dat er in de zorg in het algemeen nog wel iets te verbeteren is op het gebied van communicatie, informatieoverdracht ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
Als een nieuw teamlid van de DynamicsHUB (voorheen Dynamics user group), stel ik me graag aan u voor. Mijn naam is Peter Wouda en ik ben vanaf 1 januari 2015 de nieuwe directeur van de DynamicsHUB. Mijn sporen heb ik verdiend in de verzekeringsbranche waar ik bijna 34 jaar heb gewerkt bij Generali verzekeringsgroep, tevens Dynamics user group CRM lid van het eerste uur. Vorig jaar heeft de vereniging veel aandacht besteed aan interne organisatie en personeel, en is er een fundament gelegd voor de nieuwe organisatie. Begin van dit jaar hebben we de tijd genomen om de plannen uit te werken. Mijn primaire rol is dan ook de verdere professionalisering van de interne ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
Beste leden, partners en andere relaties, Afgelopen maanden hebben we veel tijd geïnvesteerd in het uitwerken van de nieuwe vormen van bijeenkomsten en de realisatie van de nieuwe website. Onze oude site was verouderd en niet meer toereikend voor al onze community activiteiten. Allereerst wil ik u kort door de website leiden. Vervolgens zal ik iets meer over de andere activiteiten vertellen. Onze nieuwe URL is www.dynamicshub.nl . Komt u nog op www.dynug.nl , dan wordt u automatisch omgeleid. Dit is de openbare website van onze organisatie. Daarnaast zijn we nu een besloten community deel aan het bouwen die naar verwachting binnen 6 tot 8 weken live zal ...
0 comments
Be the first person to recommend this.
In de afgelopen maanden hebben we flink huisgehouden; een nieuwe website, een nieuwe naam, intensivering van de samenwerking met Microsoft en nieuwe (kennis)partners. In dat kader hebben we ook kritisch gekeken naar de invulling en opzet van de Dynamics Experience. Met de waardevolle feedback van leden en partners zijn we gekomen tot een vernieuwde opzet. Echter hebben we moeten constateren dat door alle lopende activiteiten en de tijd die benodigd is voor afstemming met de betrokkenen het niet haalbaar zou zijn om het event op de geplande datum, 2 juni door te laten gaan. Aangezien we de voorkeur geven aan het organiseren van een gedegen, kwalitatief en inhoudelijk ...
0 comments

A post is personal

Be the first person to recommend this.
Does a person blog or does a company blog that is the question. In my opinion its humans who blog. The community should show all the blogs of all the members of that community.
0 comments
Be the first person to recommend this.
Door Michiel Hoogenboom De rol – en daarmee ook de kracht – van CRM is de afgelopen jaren flink veranderd. Wat is de stand van zaken nu, en hoe kun je als organisatie het meeste halen uit CRM en verkoopinspanningen? In mijn optiek zijn er 3 onmisbare stappen voor een succesvolle inzet van CRM. Op het vlak van Sales Automation is er nog veel te winnen. Voorheen werd tooling voornamelijk gebruikt ten behoeve van rapportage voor het management. Tijden veranderen. Inmiddels hebben bedrijven – als zij hiervoor openstaan – toegang tot een breed scala aan oplossingen waarmee je gegevens slim kunt combineren, distribueren en gebruiken om beter in te spelen ...
0 comments